آشنایی با مرغ و خروس نژاد سراما اصیل

معرفی نژاد سراما ( serama chicken )

زادگاه مرغ و خروس نژاد سراما ( serama ) استان کلانتان در کشور مالزی می باشد. نژاد سِراما یکی از کوچک ترین نژاد های مرغ و خروس می باشد که از ترکیب نژاد ژاپنی با نژاد های محلی مالزی حاصل شده است. سراماردپای نژاد سراما را می توان در دهه ۱۶۰۰ میلادی یافت. در دهه ۱۹۷۰ میلادی این نژاد توسط Wee Yen Een به پادشاه تایلند (راما) هدیه داده شد و از آن پس این نژاد سراما نامگذاری شد. ویژگی های نژاد سراما می توان به شجاع بودن، جثه کوچک و یک جنگجو بی باک اشاره کرد. در کشور مالزی هرساله مسابقاتی با جوایز نقدی در زمینه انتخاب بهترین و زیباترین نژاد سراما برگذار می شود.

مشخصات ظاهری نژاد سیراما

مرغ و خروس نژاد سراما دارای رنگ های مختلفی است اما اکثر این نژاد سرخ رنگ می باشند. همچنین نژاد سراما از نظر اندازه و جثه متفاوت هستند اما اندازه این نژاد نباید از ۲۵ سانتیمتر بیشتر باشد. اندازه نژاد سراما اصیل از حدود ۱۵ سانت تا کمتر از ۲۵ سانتیمتر می باشد. حالت بدن مرغ و خروس نژاد سیراما به صورت کاملا ایستاده با پر های ایستاده رو به پایین می باشد. آنها دائما هوشیار و محافظ می باشند به همین دلیل لقب “جنگجوی بی باک” به این نژاد داده شده است. اندازه سر نژاد سراما کوچک و هنگام حرکت به سمت عقب پرتاب می شود. گوشواره گوش ترکیبی از رنگ های قرمز و سفید می باشد. رنگ چشم سراما قرمز می باشد. اندازه مرغ سراما مانند بساری از نژاد های دیگر کوچکتر از خروس سراما است.

جوجه سراما

آنها عقب کوتاهی دارند؛ در واقع فضای کمی بین بدن و پرهای دم وجود دارد. آنها پرندگان بسیار عضلانی هستند. شانه ها بلند است و بالها به صورت عمود نگه داشته شده اند و تقریباً باید زمین را لمس کنند.

رنگ پا در این نژاد زرد است و دارای چهار انگشت می باشد.

هرچقدر سراما کوچکتر باشد در جفت خوردن و جوجه کشی مشکلات بیشتر می شود.

مکان مناسب نگهداری سراما

نژاد سراما به دلیل جثه کوچک، نیازی به فضای بزرک برای نگهداری ندارد. حداقل ۵ متر برای نگهداری یک جفت از این نژاد مناسب می باشد. برای کف بستر از توری ریز می توان استفاده کرد اما بهتر است از پوشال چوب برای بستر استفاده شود.

در ادامه کلیپی از این نژاد زیبا مشاهده کنید:


مجموعه طیورکده آماده ارائه اصیلترین نژاد سراما و دیگر نژاد طیور به شما عزیزان می باشد. برای آگاهی از موجود بودن این نژاد و دیگر نژاد طیور زینتی، از طریق شبکه های اجتماعی طیورکده با ما در ارتباط باشید.

برای دنبال کردن طیورکده در شبکه های اجتماعی اینجا کلیک کنید.

همچنین برای دانلود کتاب آموزش جامع پرورش لاری اینجا کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری: