مشخصات کامل مرغ و خروس نژاد یوکوهاما اصیل

مرغ و خروس یوکوهاما یک نژاد زینتی است که از آلمان نشأت گرفته و از نژادهای دم بلند ژاپنی است.

یوکوهاما مکانی در ژاپن نیست که این نژاد در آن پرورش یافته باشد. بلکه بندری است که از آنجا نژاد برای اولین بار به اروپا صادر شد.

امروزه مرغ و خروس یوکوهاما یک نژاد دم دراز است که به عنوان یک نژاد زینتی نگهداری می شود و برای نمایشگاه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این نژاد در سال ۱۹۸۱ میلادی در استاندارد انجمن طیور آمریکا پذیرفته شد.

طیورکده رو در اینستاگرام فالو کن. اینجا کلیک کن!

 

خصوصیات مرغ و خروس یوکوهاما

یوکوهاما یک نژاد مرغ سلطنتی و باریک است. نژاد از نظر اندازه کوچک است و در دو اندازه استاندارد و بانتام (مینیاتوری) وجود دارد. آنها دم های فوق العاده بلندی دارند که زمین را جارو می کنند. پرهای آنها از نظر الگوی دیگر پرندگان خانگی منحصر به فرد است. دمشان بلند است. و در شرایط مناسب دم آنها باید هر سال افزایش یابد. نسبتاً یک نژاد مرغ کوچک است. خروسهای استاندارد یوکوهاما حدود ۲ کیلوگرم و مرغ ها حدود ۱.۶ کیلوگرم وزن دارند. و خروسهای بانتام یا مینیاتوری حدود ۷۴ گرم و مرغ ها حدود ۶۲ گرم وزن دارند.

مرغ و خروس یوکوهاما

 

 

تفاوت نژاد یوکوهاما با فونیکس

نژاد یوکوهاما شباهت هایی با نژاد فونیکس آلمان دارد. اما تفاوت اصلی این دو نژاد در لاله گوش و رنگ آنها و نوع تاج آنهاست. نژاد فونیکس اکثراً دارای لاله های کرمی یا سفید با پا های سنگی رنگ است و نژاد یوکوهاما دارای لاله گوش قرمز با پاهای زرد است. تاج نژاد فونیکس مانند نژاد بومی ساده است اما یوکوهاما تاج گردو یا نخودی شکل دارد. الگوهای رنگ نیز متفاوت است.  الگوهای رسمی مرغ و خروس یوکوهاما شامل رنگ پر های سفید و قرمز است و رنگ های شناخته شده نژاد فونیکس نقره ای و طلایی است. رنگ پوست مرغ یوکوهاما زرد است. و منقار زرد رنگی دارند. بارزترین ویژگی این نژاد مرغ پرهای غیرمعمول آن است.

در ادامه تصاویری از نژاد یوکوهاما و فونیکس مشاهده کنید:

خروس فونیکس

نژاد فونیکس

خروس یوکوهاما

نژاد یوکوهاما

 

خصوصیات رفتاری نژاد یوکوهاما

مرغ و خروس نژاد یوکوهاما پرنده ای مطیع ، دوستانه و کم صدا است. آنها جوجه های زینتی عالی را در محیط های شهری درست می کنند و می توانند حبس را به خوبی تحمل کنند. از آنجا که دم درازی دارند ، بنابراین برای قرار دادن طول دم خود به نوع خاصی از محیط پرورش احتیاج دارند. به راحتی قابل کنترل هستند و به راحتی می توان آنها را رام کرد. آنها به خوبی برای پرورش در باغ و خانه مناسب هستند.

مرغ یوکوهاما تخم گذاری زیادی ندارد. آنها پس از گذاشتن ۱۲-۱۴ تخم مرغ ، تمایل به جوجه کشی دارند و کرچ می شوند. جوجه ها مقاوم هستند ، اما وقتی دم آنها شروع به رشد می کند به غذاهای اضافی غنی شده با پروتئین نیاز دارند. مرغ یوکوهاما اگر غالباً با آن برخورد نشود ، می تواند کمی پرواز کند.

مشخصات کامل نژاد این نژاد مرغ را در زیر مرور کنید:

کتاب آموزش پرورش مرغ زینتی در خانه

نام نژادیوکوهاما
نام دیگرندارد
هدف پرورشنژاد زینتی
خصوصیات اخلاقیرفتار دوستانه ، آرام ، مطیع ، تحمل حبس خوب
اندازه نژادبزرگ و بانتام
نوع تاجنخودی
تحمل آب و هوای گرمدارد
رنگ تخم مرغکرمی
اندازه تخم مرغکوچک
تعداد تخم گذاریکم
خاصیت کرچ شدندارد
پاهازرد رنگ و بدون پر
مبدااز ژاپن به آلمان برده شد و در آنجا گسترش پیدا کرد
رنگ پرسفید و قرمز

مجموعه طیورکده پرورش دهنده اصیل ترین نژاد مرغ و خروس زینتی و لاری می باشد. برای آگاهی از موجود بودن از طریق شبکه های اجتماعی طیورکده با ما در ارتباط باشید.

همچنین برای دانلود کتاب ها و برنامه های آموزشی این مجموعه به لینک پایین مراجعه کنید:

اشتراک گذاری: