مشخصات مرغ و خروس برهما اصیل + عکس و فیلم

در این پست به بیان مشخصات مرغ و خروس برهما اصیل پرداخته شده است. پس با طیورکده همراه باشید.

تاریخچه نژاد برهما

مرغ و خروس نژاد برهما به دلیل جثه بزرگ و قدرت بسیار به عنوان “امپراتور همه طیور” شناخته می شود و به همین دلیل به نژاد برهما نژاد امپراتور نیز گفته می شود.

در رابطه با منشأ برهما اختلاف نظر هایی وجود دارد. اما به نظر میرسد که این نژاد در دهه ۱۸۴۰ میلادی از بندر شانگهای چین وارد ایالت متحده آمریکا شد. در ابتدا ۱۰ نام مختلف برای این نژاد در سراسر جهان وجود داشت تا در دهه ۱۸۵۲ میلادی این نژاد برهما پوترا و سپس برهما نامگذاری شد. نژاد برهما در ابتدا در آمریکا به عنوان نژاد گوشتی برای کشتار پرورش داده می شد اما به مرور زمان به عنوان مرغ و خروس زینتی توسط پرورش دهندگان پرورش داده شد.

 

خصوصیات برهما

مشخصات مرغ و خروس برهما اصیل:

نژاد برهما در برابر سرما تحمل بالایی دارد.

نژاد برهما در برابر انسان اکثر اوقات تهاجمی نبوده و به همین دلیل تبدیل به نژاد زینتی شده است.

سن بلوغ در مرغ و خروس نژاد برهما در حدود ۶ ماهگی است و بستگی به شرایط محیطی و خوراک هم دارد.

مرغ برهما در یک سال حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ تخم می گذارد که شرایط محیطی و تغذیه در تخم گذاری مرغ برهما بی تاثیر نیست.

تغذیه این نژاد مانند دیگر نژاد های مرغ و خروس شامل غلات و انواع دان ها مانند دان های آماده پلت و کنسانتره های مرغ بومی و سبزیجات تازه است.

فضای مناسب پرورش برهما

فضای مناسب نگهداری برای یک جفت نژاد برهما حداقل ۱۰ مترمربع به بالا می باشد که برای فعالیت زیستی، زاد آوری و نیز حفظ سلامتی این ماکیان مناسب است.

البته در صورتی که فضای محل نگهداری از مرغ و خروس برهما کوچک می باشد بهتر است ارتفاع یک و نیم متر در نظر گرفته شود تا از پر وبال زدن و پرواز وبرخورد با دیواره های قفس وشکسدگی وصدمه دیدن پرهای پرنده جلوگیری شود.

برای بستر، پوشال چوب بهترین گزینه است.

مشخصات ظاهری برهما

نژاد برهما دارای جثه بزرگ، تاج نخودی شکل، نوک نسبتا کوتاه و قدرتمند، وجود پر بر روی پا و پنجه است. وزن خروس برهما حدود ۵.۵ کیلوگرم و برای مرغ ۴.۵

کیلوگرم است. برهما طبق استاندارد آمریکا سه نوع رنگ لایت، دارک و بوف تعیین شده است. اما انجمن استرالیا رنگ های سیاه، آبی، کرل را هم پذیرفته است.

کتاب آموزش پرورش مرغ زینتی در خانه

برهما لایت

برهما لایت یکی از محبوب ترین این نژاد است که دارای رنگ پایه سفید می باشد. برهما لایت دارای پرهای سفید در بدن و پر های سیاه در گردن و دم است.

برهما لایت

برهما دارک

در برهما دارک بین رنگ مرغ و خروس تفاوتی وجود دارد. مرغ برهما دارک دارای رنگ مدادی و خاکستری تیره است در حالی که خروس برهما دارک دارای پر های کمر سفید، پر های سینه و دم سیاه می باشد.

برهما

 

طیورکده رو در اینستاگرام فالو کن. اینجا کلیک کن!

 

برهما بوف

برهما بوف دارای رنگ پایه طلایی به همراه پر های مشکی در گردن و دم است.

برهما

 

در ادامه فیلم کوتاهی از این نژاد غول پیکر مشاهده کنید:


مجموعه طیورکده پرورش دهنده اصیل ترین نژاد مرغ و خروس زینتی و لاری می باشد. برای آگاهی از موجود بودن از طریق شبکه های اجتماعی طیورکده با ما در ارتباط باشید.

همچنین برای دانلود کتاب ها و برنامه های آموزشی این مجموعه به لینک پایین مراجعه کنید:

 

اشتراک گذاری: